W powyższym kodzie mamy jeszcze 8 różnych wariantów, z których możemy skorzystać. Poza bezpośrednim użyciem generatora z języka JAVA (linia 79), mamy kilka przykładów dwu podstawowych modyfikacji:
- Mnożenie kilku liczb losowych z zakresu 0..1 (linie 80-82) dające zamknięty do zakresu 0..1 rozkład skośny. Tym bardziej skośny, im więcej liczb pomnożymy.
- Uśrednianie kilku liczb losowych z zakresu 0..1 (linie 83-87) dające zamknięte w zakresie 0..1 rozkłady dzwonowe naśladujące na potrzeby symulacji rozkład normalny.
No fajnie. Ale dlaczego robimy to w ten sposób? Przecież istnieją transformacje płaskiego rozkładu zmiennej losowej w inne rozkłady, np. transformacja Boxa-Mullera?
I na to kiedyś przyjdzie pora :-) To co tutaj pokazuje to najprostsze sposoby uzyskania rozkładów użytecznych do celów symulacji agentowych i gier, w których sam rozkład jest tylko środkiem do celu, a nie celem samym w sobie ;-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz