niedziela, 20 listopada 2016

Ruch 2D - błądzenie bili, modyfikacja kodu

Modyfikacja funkcji draw() polega na zmianie warunku instrukcji if() zajmującej się zmianą prędkości oraz powiązaniu zmiany prędkości ze zmianą koloru
Zależy nam na tym żeby zmiana prędkości zachodziła ŚREDNIO raz na sekundę ale nieregularnie. Funkcja random() w Processingu zwraca zawsze wartość zmiennoprzecinkową typu float. Jeśli parametrem jest FR to będzie to wartość zmiennoprzecinkowa z zakresu <0..FR>. Taka wartość bardzo rzadko będzie dokładnie równa 0, ale całkiem często będzie z zakresu <0..1). Dlatego używamy funkcji floor(), która odcina część ułamkową i liczby zmiennoprzecinkowej.
Dzięki temu z prawdopodobieństwem 1/FR dostajemy 0 i ciało złożonej instrukcji warunkowej się wtedy wykonuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz